אודות הונדה

המורשת המפוארת של הונדה רצופה הצלחות והישגים משמעותיים הן בתחום המוטורי והן בתחום הטכנולוגי. הצלחתה בתחומים אלה תרמה רבות ועדיין תורמת לביסוס מעמדה בעולם כולו.

מי אנחנו

המורשת המפוארת של הונדה רצופה הצלחות והישגים משמעותיים הן בתחום המוטורי והן בתחום .הטכנולוגי. הצלחתה בתחומים אלה תרמה רבות ועדיין תורמת לביסוס מעמדה בעולם כולו The תפיסת עולם מלאה של חזון והשראה, הגשמת יעדים ומחויבות להנאה עומדת בבסיס הסיסמא .– הסיסמא האלמותית שמובילה את הונדה ואת קו המחשבה שלה זה שנים רבות Power Of Dreams

החברה נוסדה ביפן בשנת 1948 כיצרנית מנועים חשמליים שהותקנו על אופניים (היא למעשה היתה , הראשונה שייצרה כבר אז אופניים חשמליים…). מאז וככל שחלפו השנים, נבנתה הונדה כמותג מבוסס חדשני ופורץ דרך בכל הקשור לפיתוח טכנולוגיות, פטנטים ייחודים ומערכות בטיחות. פריצתה קדימה מיקמה אותה כמותג מוביל שחרט על דגלו 3 ערכים מרכזיים: אמינות, ביצועים מרגשים ושמירה על .איכות הסביבה

טכנולוגיה חדשנית חוצת מוצרים

הונדה מגדירה עצמה כחברת הנדסה ומשקיעה משאבים רבים בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות .וחדשניות ביותר. הערך המוסף בתפיסה זו הוא רמת האיכות והאמינות שאין

מנועים:


הונדה היא יצרנית המנועים הגדולה בעולם. שמה יצא לה למרחוק בעיקר בשל מנועי המכוניות והאופנועים אך היא מתמחה ומשקיעה משאבים רבים גם בפיתוח ובייצור מנועים ימיים, מנועי .תעשייה, טרקטורונים וגנרטורים

טכנולוגיית VTEC

תזמון שסתומים משתנה של הונדה הוצגה לראשונה בסוף שנות VTEC טכנולוגיית . ה-80 .טכנולוגיה זו היא פרי פיתוחה הבלעדי של הונדה ועד היום רשומה כפטנט על שמה . הונדה היתה היצרן הראשון שהכניס לשימוש תזמון שסתומים משתנה במכוניות בייצור סדרתי ומציגה משנה לשנה חדשנות טכנולוגית- VTEC מאז הונדה ממשיכה לפתח את טכנולוגיית ה והוא i-VTEC פורצת דרך עם טכנולוגיה זו כאשר הדור האחרון והמתקדם ביותר שלה נקרא .מיושם בכל המנועים של הונדה בעולם
סדרת המנועים Earth Dream Technology החדשה של הונדה נחשפה לראשונה לפני כשנתיים והיא מיושמת בדגמי הונדה בכל העולם ומייצגת את דור המנועים הבא של הונדה המצהיר על ביצועים יוצאי דופן, צריכת דלק מיטבית, ורמת זיהום אוויר נמוכה ביותר. בזכות מנוע זה, הג’אז החדשה קיבלה את הדירוג המצוין 2 במדד זיהום האוויר הישראלי ונהנית מצריכת דלק חסרת תקדים.

מלכת המסלול

מאז ומעולם נחשבה הונדה למותג רכב ספורטיבי. חווית הנהיגה הספורטיבית וביצועי הנהיגה מהווים אחד
היתרונות המשמעותיים של המותג ואחד ממוקדי המשיכה שלו. שני המרוצים החשובים ביותר בהם הונדה משתתפת הם מרוצי פורמולה 1 (F1) ומרוצי ה- World Touring car Championship) WTCC).
הניצחונות שהיא גורפת במרוצים אלה, נזקפים לזכות פיתוחים טכנולוגיים חדשנים ויוצאי דופן אותם היא מיישמת בדגמי המרוץ ובהמשך מסבה אותם לדגמי מכוניות, אופנועים, טרקטורנים ומכסחות דשא מייצור סדרתי.

הרובוט האנושי הראשון

הונדה נחשבת לחלוצה גם בתחום פיתוח רובוטיקה ובינה מלאכותית. היא הייתה החברה הראשונה שהציגה לעולם את ASIMO – רובוט אנושי הפועל על בסיס בינה מלאכותית, שפותח ונוצר במרכז המחקר של הונדה ונחשב כיום לשגריר הטכנולוגי של החברה.

השמיים הם הגבול



ב-2003 הודיעה הונדה כי הושלם בהצלחה שלב הפיתוח והניסוי של מטוס המנהלים החדש הונדה ג’ט, המצויד במנועי סילון HF118מתוצרת הונדה. המנוע החדש, היווה ומהווה עדיין פריצת דרך חשובה לחברה ולמערך הפיתוח והייצור שלה

מותג בעל חוזק עולמי

הונדה מפגינה חוסן וחוזק עולמי לאורך השנים, נתמקד בשנים האחרונות שהיו רצופות הישגים:

בסיכום שנת 2015 הונדה שברה שיא ייצור ועברה את רף הייצור השנתי של 5 מיליון רכבים ויותר מ 17 מיליון כלים דו גלגליים מתוצרתה תוך שהיא רושמת גידול של 5% לעומת 2014.. הונדה ג’אז, הנמכרת ביפן כ- Fit, דורגה בשנה זו במקום השני מבין דגמי הרכב הנמכרים ביותר ביפן עם 202,837 מכוניות שנמכרו מדגם זה. ה-CRV הוא רכב הפנאי שטח הנמכר בעולם שנה חמישית ברציפות והונדה סיוויק היא בין עשרת המשפחתיות הנמכרות בעולם.
בשנת 2015 הונדה דורגה כיצרנית המכוניות ה-6 בגודלה בעולם והשנייה בגודלה ביפן, בהיקף המכירות.
כיום, להונדה 21 מפעלים לייצור ומכוניות וקרוב ל-80 מפעלי ייצור נוספים של גנרטורים, מנועי תעשייה, מנועים ימיים, אופנועים, טרקטורונים, מטוסים, ועוד – הממוקמים בכ-20 מדינות שונות ברחבי העולם. מכוניות הונדה נמכרות בלמעלה מ- 150 מדינות.

מורשת קבוצת מאיר

ההיסטוריה של קבוצת מאיר נמתחת מתחילת המאה הקודמת ועד היום, זהו סיפור על יוזמה, נועזות וחתירה בלתי מתפשרת קדימה.
מאיר קז נולד בפולין ב 1909 למשפחה יהודית שבבעלותה הייתה חברת תובלה בשם ” Braciakass ” (האחים קז). בשנת 1933, כשהוא בן 24 בלבד, החליט מאיר הצעיר לעלות לישראל. בזכות עיסוקה של משפחתו, הוא הגיע כשברשותו רישיון נהיגה לאוטו משא – דבר יקר ערך בתחילת המאה – מייד עם עלייתו הוא התקבל לעבודה כנהג משאית בקואופרטיב התובלה “החורש”.

במסגרת זו נחשף מאיר קז לאמינותה וחוסנה של משאית הוולוו בה זכה לנהוג. משאית זו מדגם LV66 מודל 1931 הגיעה לחופי המזרח התיכון במסגרת הניסיונות של וולוו לייצא רכבים אל מחוץ למדינות סקנדינביה, דגם זה היה אחד מדגמי המשאיות הראשונים שוולוו יצרה. עבודתו בחברת “החורש” וניסיונו האישי מאחורי ההגה של משאית הוולוו, הקנתה למאיר קז אמונה עמוקה באיכותם וחוסנם של מוצרי החברה השוודית. שנים לאחר מכן, באמצע שנות השישים, נקרתה למאיר קז הזדמנות עסקית מיוחדת, להפוך להיות היבואן הבלעדי של מוצרי וולוו לישראל – לאחר תקופה ארוכה שהיבואן הקודם לא הצליח למכור כ-100 מכוניות וולוו מדגם 121, הצליח מאיר קז לעשות זאת בשלושה חודשים בלבד. ביצועיו אלה סייעו לו להרשים את בכירי וולוו, בבואו לבקש זיכיון בלעדי לייבוא מכוניות וולוו לשיראל, ובשלב מאוחר יותר משאיות, אוטובוסים, ציוד מכני הנדסי ומנועי וולוו פנטה.

בשנת 1967 קיבל מאיר קז את הזיכיון ליבוא וולוו לישראל והקים את חברת “מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע”מ”.
מבחינתו של מאיר קז הקמת החברה וקבלת הזיכיון לייבוא וולוו היוותה מעין סגירת מעגל אישי – מנהג משאית מרוצה ליבואן מצליח, או כפי שזה מתבטא במשפט “פעם וולוו תמיד וולוו”.
מאיר דאג עוד בחייו להעביר את הבעלות על החברה לבני משפחתו, עם פטירתו בשנת 1976 עבר ניהול החברה לידי יעקב שחר וישראל קז. בשנות התשעים הרחיבה החברה את פעילותה באופן משמעותי והחלה ביבוא מותגים ומוצרים נוספים: הונדה מכוניות, אופנועים, מנועים ימיים וגנרטורים, משאיות רנו וכן רכבי היוקרה של יגואר.

דגמי קונספט

טכנולוגיה והישגים

הונדה היא חברה המונעת ע”י טכנולוגיה ופיתוחים הנדסיים מתקדמים, אחת העובדות לכך היא הקמתה של חברה נפרדת ל”מחקר ופיתוח”. הונדה הייתה הראשונה שהכניסה לשימוש תזמון שסתומים משתנה בפיקוד אלקטרוני , VTEC, בשנת 1989. לאחרונה הקימה הונדה יפן מתקן ניסוי מיוחד לריסוק מכוניות בתנאי אמת. להונדה אופנוע בעל נפח המנוע הגדול ביותר בייצור סדרתי 1,800 סמ”ק 6 צילינדרים. הונדה פיתחה טכנולוגיה ייחודית המגולמת ברובוט האנושי “אסימו” P3 שהינו הרובוט המתקדם מסוגו בעולם .
הונדה מחזיקה בשיא הספק לנפח מנוע: 120 כ”ס לליטר במנוע אטמוספרי .הונדה הינה הראשונה למכור מכוניות היברידיות בארה”ב, זה היה בשנת 1999 עם האינסייט דור 1 עד היום . (משנת 1999) מכרה הונדה מעל ל 750 אלף מכוניות היברידיות בעולם.

אבני דרך בהתפתחות החברה:

1949-השקת האופנוע הראשון.

1955-הונדה הופכת ליצרנית האופנועים הגדולה ביפן

1959-הקמת הונדה אמריקה

1963-השקת מכוניות ההונדה הראשונה

1972-התחלת ייצור הונדה סיוויק

1974-התחלת ייצור האופנוע הענק ” הונדה גולדווינג”

1976-התחלת ייצור הונדה אקורד

1986-זכייה ראשונה באליפות העולם בפורמולה 1, מתוך 6 רצופות

1992-התחלת ייצור ההונדה אקורד גם בבריטניה

1998-הונדה הופכת ליצרן המכוניות השני בגודלו ביפן

2001-הונדה חוגגת 500 ניצחונות באליפות העולם למרוצי אופנועים

2004-מכירות הונדה בעולם מסכמות ב- 10.7 מיליון אופנועים ו-3.16 מיליון מכוניות

2010-מכירות הונדה בעולם מסכמות 18 מיליון אופנועים ו-3.46 מיליון מכוניות

חיפושים פופולארים: רכיבים Civic Type R cr-v-hybrid