צעירה בת 45: הונדה סיוויק

March 10, 2018

לפני 45 שנים יצאה לאוויר העולם הונדה סיוויק הראשונה. היום, עם הגעתו של הדור העשירי אפשר לצלול מעט בנימה נוסטלגית אל תוך ההיסטוריה שלה

אם אתם נוהגים בהונדה סיוויק, אתם יכולים להיות גאים בידיעה שאתם נוהגים באחד מדגמי המכוניות המוכרים והמזוהים ביותר בעולם. השם “סיוויק” מזוהה מיידית, בכל רחבי העולם, עם מכונית משפחתית איכותית ומהנה לנהיגה, אבל לא תמיד זה היה כך…
בשנות השבעים, הונדה היתה יצרנית האופנועים הגדולה ביפן וגם עשתה לעצמה בתחום הספורט המוטורי הודות להשתתפות במרוצי הפורמולה 1. אבל דגמי המכוניות שהיא הציעה האותה העת היו נישתיים והיא טרם זכתה להצלחה עולמית כיצרנית רכב. באותן שנים, מכוניות משפחתיות היו פשוטות למדי, במרבית המקרים עם משקל עצמי גבוה, מנועים חלשים ובטיחות פאסיבית לא גבוהה (על בטיחות אקטיבית כמעט ולא היה מה לדבר). הן גם לא היו מהנות לנהיגה, וצריכת הדלק שלהן היתה גבוהה – נתון חשוב לאור משבר מחירי הנפט שמישמש ובא.
צוות הפיתוח של הסיוויק הראשונה נשלח לכל רחבי העולם עם משימה אחת לנגד עיניו: למצוא מהם צורכי הלקוחות וכיצד הם משתמשים במכוניות שלהם, ולייצר עבורם את המכונית המשפחתית שתיתן להם את הערך המירבי.
בשנת 1972 נולדה הסיוויק שהיתה קלה יותר ממכונית משפחתית רגילה הודות לשימוש במתכות קלות, יעילה אנרגטית עם טכנולוגיית CVCC ששיפרה את יעילות הבעירה במנוע, וגם הרבה יותר נוחה ומהנה לנהיגה עם מערכות שלדה ומתלים מתקדמות.
הסיוויק הפכה לסיפור הצלחה גלובלי כמעט באופן מיידי, ולאורך השנים הונדה המשיכה לשפר אותה מדור לדור, עד הדור העשירי והנוכחי. בשנת 1981 הוצגה לראשונה גרסת סדאן, בשנת 1989 נכנסו לשימוש מנועי ה-VTEC ובשנת 1997 נולדה הסיוויק Type R הספורטיבית הראשונה. מאז השקת הסיוויק לפני 45 שנים, נמכרו בעולם כ-20 מיליון מכוניות מדגם זה.
הונדה סיוויק החדשה – דור עשירי – ממשיכה את המסורת של הדגם המקורי ביתר שאת עם רמות חדשות וגבוהות מתמיד של טכנולוגיה, בטיחות, נוחות והנאה מנהיגה. העיצוב החיצוני של הסיוויק החדשה קרבי ומושך יותר מאי פעם עם כונסי אוויר מרשימים, סרחי עודף קצרים מלפנים ומאחור, קו מותניים מודגש וספויילר אחורי צף. הסיוויק גדולה ומרווחת מבעבר עם תאי נוסעים ומטען נדיבים, ומנועי הטורבו החדשים מקנים לה ביצועים מעולים לצד צריכת דלק נמוכה.
חוויית הנהיגה בסיוויק החדשה, הודות למנועי הטורבו, למערך מתלים חדש וספורטיבי ולמנגנון היגוי מתקדם, מסעירה מתמיד. באותה העת, הסיוויק בטוחה במיוחד וכוללת מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה עירונית ומערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה – כבר בגרסת הבסיס! נשמע טוב? השאירו פרטים בעמוד הבית של האתר ונשמח לתאם עבורכם נסיעת מבחן בהונדה סיוויק החדשה.

 

אולי יעניין אותך גם

חיפושים פופולארים: רכיבים Civic Type R cr-v-hybrid